رنگ مو

نکات مهم برای خرید رنگ مو

اگر موهایتان از شانه‌هایتان پایین‌تر قرار دارند یا تا شانه‌هایتان می‌رسند اما ضخیم هستند، باید از دو بسته یکسان رنگ مو استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام موهایتان را پوشش می‌دهد. فقط در نظر داشته باشید که باید این رنگ‌ها در  ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی مخلوط کنید و نباید از ظروف یا همزن فلزی استفاده کنید چراکه فلزات باعث اکسید شدن رنگ مو و تغییر رنگ آن می‌شوند.

نکات و ترفندهای رنگ کردن مو

همه ما می دانیم که نوع مو، جنس مو و موارد دیگری در رنگ پذیری موها دخالت دارند. اما ترفندها و نکاتی برای رنگ کردن مو وجود دارد که همه می توانند از آنها استفاده کنند. موی سر آسیب پذیر است و رنگ موها از موارد شیمیایی تشکیل شده است، به همین دلیل باید از ترفندهایی استفاده کنیم که کمتری آسیب به مو وارد شود و یا حتی بتوانید ان را تقویت کنیم

برای رنگ‌های دائمی، مدلی تره‌تر از آنچه می‌خواهید انتخاب کنید. برای رنگ‌های نیمه‌دائمی از مدل روشن‌تر از رنگ نهایی مورد نظرتان استفاده کنید. در فرمولاسیون رنگ‌های نیمه‌دائمی از  developer  یا همان اکسیدان استفاده نمی‌شود بنابراین به مرور زمان رنگ تیره‌تر و تیره‌تر می‌شود. پس بهتر است از یک مدل که چند درجه روشنتر از مدل دل خواهتان است استفاده کنید.

 

 

 به جنس موهایتان دقت کنید

 

جنس موهایتان از آن جهت اهمیت دارد که موهای درشت،موج‌دار، فرفری و موهایی که دچار موخوره هستند سریعتر رنگ را به خود جذب می‌کنند و به شکل رنگ‌های سردتر خودشان را نشان می‌دهند بنابراین تیره‌تر یا کمی مایل به آبی کبود به نظرخواهند رسید. اما مدل موهای نرمال و سالم به راحتی رنگ را به خود جذب نمی‌کنند و هنگام رنگ کردن، بیشتر رنگ‌های گرم را نشان می‌دهند یعنی اصطلاحا ته‌رنگ نارنجی، قرمز یا مسی خواهند داشت.

اگر شما بصورت غیر طبیعی بلوند هستید، رنگ مو ریشه‌های تیره‌ی قسمت‌هایی که هایلایت کرده‌ای را پنهان نمی‌کند، زیرا هدف استفاده از رنگ تغییراتی در حد یک یا دو سایه است.

 

وقتی موی هایلایت‌ شده‌تان رشد کرد، رنگ مو را به ریشه خود بمالید ، سپس از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا رنگ ابتدای قسمت هایلایت شده را بپوشاند.

دسته دسته رنگ کنید

 

برای جلوگیری چسبیدن موها به یکدیگر ، یک قسمت میانی ایجاد کنید که تا پشت سرتان ادامه می‌یابد و موهایتان را به چهار قسمت تقسیم کنید. دو قسمت در مقابل گوش‌ها و دو قسمت در پشت. بعضی افراد ممکن است نقاطی را ندیده و رنگ نکنند لذا از روش بالا جهت ممانعت از این مشکل کمک بگیرید.

 

 شامپو اضافه کنید

 

اگرسر موهایتان خشک است مستقیما از رنگ مو استفاده نکنید، بهتر است سه دقیقه قبل از رنگ کردن سر موهایتان کمی شامپو به باقیمانده رنگ مو در ظرف اضافه کنید، آن را هم بزنید و سپس بر روی سر موهایتان بمالید.

 

 بگذارید موهایتان آویزان باشند

 

وقتی موهایتان را رنگ کردید آن‌ها را نبندید و بگذارید آویزان باشند. در غیر اینصورت رنگ یکسانی نخواهند داشت.

 

 آب اضافه کنید

 

در انتهای کار و قبل از شستن رنگ مو،  کمی آب بپاشید روی سرتان و با دستتان بمالید. این کار باعث می‌شود رنگ مو به خوبی تمام قسمت‌ها را پوشش بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *